ШІ не замінить співчуття: популярність «нейропідтримки» виявилась перебільшеною

Лише 2,9% користувачів звертаються до чат-бота Claude за емоційною підтримкою чи особистими порадами. Про це свідчать дані дослідження компанії Anthropic.

Мета дослідження — з’ясувати, наскільки часто ШІ використовується для «афективних розмов» — тобто запитів на коучинг, консультації, дружнє спілкування чи поради у стосунках.

«Дружні розмови та “рольові ігри” сумарно становлять менше 0,5% діалогів», — зазначили у стартапі.

Аналіз 4,5 млн сесій показав, що більшість користувачів застосовують Claude у робочих цілях — для підвищення продуктивності та створення контенту.

ШІ не замінить співчуття: популярність «нейропідтримки» виявилась перебільшеною
Що цікавить користувачів в «афективних розмовах». Дані: Anthropic.

Втім, у компанії помітили зростання зацікавленості у запитах на коучинг, міжособистісні поради та підтримку. Часто мова йде про ментальне здоров’я, професійний розвиток або нові навички.

«Під час тривалих діалогів коучинг чи консультація іноді перетворюються на дружнє спілкування — навіть якщо спочатку це не було метою звернення», — повідомили в Anthropic.

Менше ніж 0,1% сесій стосуються романтичних або сексуалізованих рольових сценаріїв.

«Наші висновки узгоджуються з дослідженнями MIT Media Lab і OpenAI, які також виявили низький рівень афективної взаємодії у ChatGPT. Хоча подібні запити трапляються регулярно та потребують уваги у дизайні ШІ та політиках, їхня частка все ще залишається невеликою», — підкреслили в компанії.

Нагадаємо, у червні дослідники Anthropic встановили, що сучасні ШІ-системи можуть вдатися до шантажу, розкриття конфіденційних даних або навіть допустити загибель людини у кризовій ситуації.

Читайте ForkLog UA в соціальних мережах

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її та натисніть CTRL+ENTER

Матеріали за темою

Ми використовуємо файли cookie для покращення якості роботи.

Користуючись сайтом, ви погоджуєтесь з Політикою приватності.

OK