Amazon вимагає прибрати ШІ-агента Comet зі свого інтернет-магазину


Компанія Amazon вимагала від Perplexity прибрати браузер із вбудованим ШІ-агентом зі свого інтернет-магазину.
Після неодноразових попереджень про те, що Comet порушує умови обслуговування і не ідентифікує себе як цифровий помічник, гігант електронної комерції надіслав «жорстку» вимогу припинити діяльність.
«Цього тижня Perplexity отримала агресивну юридичну погрозу від Amazon із вимогою заборонити користувачам Comet застосовувати своїх помічників на базі штучного інтелекту на сайті інтернет-магазину. Це перша правова атака гіганта інтернет-комерції проти ШІ-компанії», — йдеться в блозі стартапу.
На думку Perplexity, якщо асистент діє за вказівкою людини, він автоматично успадковує її права. Тому йому не потрібно ідентифікувати себе як ШІ.
Amazon відповіла, що інші агенти це роблять.
«Сторонні асистенти на кшталт Comet від Perplexity мають ті самі зобов’язання, і ми неодноразово просили видалити Amazon з Comet, особливо з огляду на істотне погіршення якості покупок і обслуговування клієнтів, яке він забезпечує», — йдеться в повідомленні гіганта електронної комерції.
Amazon хоче продажів
Perplexity вважає, що вимога ідентифікувати ШІ-агентів продиктована конкуренцією. У Amazon є власний бот для покупок — Rufus, тож компанії вигідно обмежити доступ іншим віртуальним агентам.
«Ми вважаємо, що сторонні застосунки, які пропонують здійснювати покупки від імені клієнтів інших компаній, мають працювати відкрито і поважати рішення постачальників послуг щодо того, брати в цьому участь чи ні», — йдеться в заяві Amazon.
Perplexity стверджує, що інтернет-гігант може заблокувати бота-покупця, оскільки компанії потрібно продавати рекламу та просувати товари. На відміну від людини, ШІ-агент, якому доручено купити певний кошик для білизни, не придбає дорожчий і не піддасться спокусі взяти новий набір навушників.
«Вони більше зацікавлені в тому, щоб показувати вам рекламу, просувані оголошення і впливати на рішення про покупки за допомогою додаткових продажів і заплутаних пропозицій», — заявив ШІ-стартап.
Ідентифікувати чи ні?
У серпні Cloudflare опублікувала дослідження, в якому звинуватила Perplexity у скрапінгу сайтів і ігноруванні запитів, що блокують ШІ-ботів. Стартап застосовував деякі сумнівні методи отримання доступу, зокрема приховування ідентичності в момент, коли вебресурс забороняв роботу скрипта.
Інцидент став провісником можливих проблем, із якими світ ШІ-агентів може зіткнутися в майбутньому. Коли користувачі почнуть передавати автоматизованим системам право здійснювати покупки або бронювати готелі та ресторани, неминуче постане питання — наскільки виправдані блокування таких агентів і яким має бути коректний порядок взаємодії з ними.
Perplexity охарактеризував вчинок Amazon як прецедент, що загрожує користувачам.
«Протягом останніх 50 років ПЗ було інструментом, подібним до гайкового ключа в руках користувача. Але з появою агентного штучного інтелекту воно також стає робочою силою: помічником, співробітником, агентом. Закон чітко говорить, що великі корпорації не мають права забороняти володіти гайковими ключами», — йдеться в блозі стартапу.
Нагадаємо, OpenAI та Amazon уклали угоду щодо хмарних сервісів на $38 млрд.