ШІ підвищує продуктивність людей із СДУГ та аутизмом

Інтеграція ШІ з акцентом на етичні механізми захисту, які допомагають співробітникам із нейровідмінністю, — правильний і економічно виправданий крок. Про це заявила експертка з етики даних компанії SAS Крісті Бойд, пише CNBC.

Дослідження Міністерства бізнесу і торгівлі Великої Британії показало, що генеративний штучний інтелект допомагає фахівцям із СДУГ, аутизмом, дислексією та іншими особливостями сприйняття й комунікації працювати в більш рівних умовах.

Вони задоволені ШІ-помічниками на 25% більше порівняно з респондентами з нейротиповим розвитком і частіше радять такі інструменти іншим.

«Коли я встаю і ходжу по кімнаті під час наради, я не роблю нотаток. Тепер штучний інтелект може перетворити всю зустріч на стенограму і виділити ключові теми», — зазначила старша директорка з маркетингу продуктів у компанії Pega Тара ДеЗао.

У дорослому віці їй діагностували комбінований тип СДУГ, що поєднує ознаки неуважності та гіперактивності.

ДеЗао наголосила, що їй було складно пробитися в бізнесі, а ШІ-рішення дуже допомагають.

Інструменти на базі штучного інтелекту застосовуються в різних сферах, однак найчастіше використовуються для ведення нотаток, планування та внутрішньої комунікації.

Окупність інвестицій

ШІ особливо ефективний у задачах, пов’язаних із комунікацією, тайм-менеджментом та організацією роботи. Він допомагає працівникам із нейровідмінностями адаптуватися до робочого середовища. Взамін вони привносять у команду унікальні якості — гіперфокус, креативність, емпатію та нішеву експертизу.

Дослідження показують, що компанії, які роблять акцент на інклюзивності, генерують майже на 20% більше доходу.

Бойд із посиланням на аналіз SAS сказала, що фірми, які більше інвестують в управління ШІ та безпеку, у 1,6 раза частіше отримують подвійну віддачу від інвестицій.

Вона відзначила три ключові ризики, які слід враховувати під час розробки технологій для людей із нейровідмінностями: конфліктуючі потреби, неусвідомлена упередженість і недоречне розкриття інформації.

«Людям із дислексією можуть допомогти програми для читання документів, а співробітникам із біполярним розладом або іншими нейровідмінними психічними розладами — планування за допомогою ШІ», — зазначила вона.

Організаціям варто заздалегідь враховувати такі суперечності й створювати багаторівневі умови або гнучкі рамки, засновані на виборі. Це допоможе збалансувати конкуруючі інтереси та посилити принципи рівності й інклюзивності, підкреслила Бойд.

Дослідження Університету Дюка показало, що алгоритми можуть ненавмисно формувати зв’язок між нейровідмінністю і небезпекою, хворобою або негативом. Також співробітники наражаються на ризик дискримінації на робочому місці, тому компаніям важливо надавати безпечні способи використання ШІ-інструментів без публічного розкриття діагнозів.

Бойд наголосила, що важливо враховувати різні думки на всіх етапах, проводити регулярні аудити й забезпечувати безпечні канали для анонімних повідомлень про проблеми.

ШІ увімкнув світло

Робота над забезпеченням більш справедливого впровадження ШІ тільки починається.

На початку жовтня неприбуткова організація Humane Intelligence запустила програму Bias Bounty Challenge, у межах якої учасники можуть виявляти упередженість із метою створення «більш інклюзивних комунікаційних платформ, особливо для користувачів із когнітивними відмінностями, сенсорною чутливістю або альтернативними стилями комунікації».

Наприклад, ШІ для розпізнавання емоцій може допомогти людям із труднощами в цій сфері. Це дозволить їм краще розуміти співрозмовників під час відеодзвінків. Водночас технології потребують ретельної уваги до упередженості, аби коректно й неупереджено інтерпретувати різні моделі спілкування.

ДеЗао сказала, що діагноз СДУГ для неї був наче «хтось увімкнув світло в дуже, дуже темній кімнаті».

«Однією з найскладніших рис нашого гіперпов’язаного, швидкозмінного світу є те, що від усіх очікують багатозадачності. З моєю формою СДУГ це практично неможливо», — зазначила вона.

За словами ДеЗао, однією з найкорисніших функцій штучного інтелекту є здатність отримувати інструкції та виконувати свою роботу. У цей час людина може зосередитися на поставленому завданні.

«Якщо я працюю над чимось, а потім надходить новий запит у Slack або Teams, це повністю вибиває мене з колії. Можливість прийняти цей запит, швидко передати його на аутсорсинг і працювати над ним, поки я продовжую доробляти початкове завдання, стала для мене справжнім порятунком», — сказала вона.

Нагадаємо, у жовтні CEO Zoom Ерік Юань заявив, що штучний інтелект дозволить скоротити робочий тиждень до 3-4 днів.

Читайте ForkLog UA в соціальних мережах

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її та натисніть CTRL+ENTER

Матеріали за темою

Ми використовуємо файли cookie для покращення якості роботи.

Користуючись сайтом, ви погоджуєтесь з Політикою приватності.

OK