Місто засинає, прокидаються нейромережі: 20 безкоштовних ігор зі штучним інтелектом
Незважаючи на популярність ШІ-технологій, яка суттєво зросла за останні декілька років, деякі люди все ще вважають їх недоступними для пересічних користувачів.
Однак розробники в усьому світі проводять експерименти та відкривають їх для широкої публіки. Через зображення, музику, ігри та інші методи вони демонструють можливості ШІ-систем.
ForkLog UA зібрав 20 розважальних вебзастосунків зі штучним інтелектом, які ви можете випробувати прямо зараз.
Ігрові ШІ-експерименти
У 2016 році технологічний гігант Google представив проєкт AI Experiments. Це сайт, покликаний продемонструвати можливості ШІ на простих прикладах.
Сервіс дозволяє всім охочим попрацювати з нейромережами та алгоритмами машинного навчання, а також дізнатися принципи їхнього функціонування. Код будь-якого експерименту доступний для скачування та самостійного вивчення.
Ентузіасти також можуть поділитися своїми ШІ-проєктами з аудиторією, щоб отримати зворотний зв’язок і доопрацювати систему.
Деякий час після запуску було доступно вісім алгоритмів. Пізніше їх кількість розширили до понад 40 різних систем.
Giorgio Cam
Перша гра на сайті AI Experiments. Користувачу необхідно розмістити предмет перед об’єктивом камери смартфона або планшета. Алгоритм його розпізнає, складе віршик і додасть музики.
Сервіс використовує технологію синтезу мови MARY TTS, бібліотеку створення звуків Tone.js і систему розпізнавання зображень Google Cloud Vision API.
Quick, Draw!
Онлайн-гра пропонує користувачеві намалювати об’єкт чи ідею, а нейромережа намагається вгадати, що той зобразив.
«Намалюй сонце за 20 секунд! Можливо, це сковорода. Це ж сонце», — каже роботизований голос під час розпізнавання начерку.
Розробники навчили алгоритм стежити за напрямком руху пальця чи курсору для коректного розпізнавання образів.
FreddieMeter
Гра дає змогу користувачу дізнатися, наскільки його спів схожий на виконання Фредді Мерк’юрі. Сервіс пропонує пісні Don’t Stop Me Now, We Are the Champions, Bohemian Rhapsody та Somebody to Love.
Система базується на створених дослідниками Google Research моделях машинного навчання для визначення тембру голосу, його висоти та звучання у порівнянні з легендою року.
FreddieMeter використовує бібліотеку машинного навчання TensorFlow.js, інструмент для роботи зі звуком у браузері Web Audio API та технологію WebRTC.
Teachable Machine
Експеримент пропонує всім охочим самостійно навчити нейромережу.
Користувач має зробити певні дії перед камерою. Система їх запам’ятає та зреагує на повторення релевантними анімацією, звуком чи фразою.
Щоб Teachable Machine навчилася розпізнавати рухи, потрібно приблизно 30 кадрів.
AI Duet
Експеримент дозволяє спільно з ШІ-алгоритмом створювати музику.
Користувачеві потрібно за допомогою кнопок комп’ютера або MIDI-клавіатури зіграти декілька нот мелодії, а система її продовжить.
Розробники натренували нейромережу на тисячах творів. ШІ навчився розуміти ноти та розпізнавати гармонію в мелодійному малюнку, включно з місцем зміни музичного стилю та необхідним для продовження ритмом.
Поступово алгоритм склав карту найбільш гармонійних послідовностей та переходів.
Система побудована за допомогою бібліотеки TensorFlow.
Infinite Herbarium
Експеримент дозволяє створювати «морфи» рослин.
Користувачеві необхідно завантажити фото двох представників флори. Після обробки зображень та виявлення візуальних характеристик рослин нейромережа згенерує їхній гібрид, використовуючи дані з «Бібліотеки спадщини біорізноманіття».
Scroobly
Гра пропонує користувачеві «оживити» придуманого персонажа.
Система використовує ШІ-моделі Facemesh та PoseNet, щоб у режимі реального часу скоординувати рухи людини та намальованого героя.
Розробники задіяли відкриті бібліотеки для машинного навчання TensorFlow.js, створення та відображення анімованої комп’ютерної 3D-графіки Three.js та розробки інтерфейсів react.js.
Teachable Snake
Майже класична гра «Змійка», але є нюанс.
У цьому експерименті користувач не повинен використовувати клавіатуру. Він має намалювати чорну стрілку на білому папері, за допомогою якої зможе керувати персонажем через вебкамеру.
«Змійка» переміститься вправо, вліво, вгору або вниз залежно від напрямку саморобного «контролера».
Розробник навчив алгоритм за допомогою набору з 500 фотографій чотирьом можливим положенням стрілки. Система заснована на бета-версії Teachable Machine 2 та бібліотеці React.js.
Shadow Art
Гра дозволяє користувачам спробувати себе в мистецтві створення персонажів із тіні.
Необхідна камера смартфона чи ПК. Гравцю потрібно згідно зі схемою скласти пальці на руках за відведений час. Алгоритм розпізнає жест і «оживить» одну із 12 фігур, що відповідають символам китайського зодіаку.
Система використовує бібліотеку Tensorflow.js.
Semantris
Це гра в слова, яка має два режими: тетріс та аркада. Сервіс базується на технології семантичного пошуку.
У першому режимі користувачеві потрібно вигадати слово, що асоціюється з одним із представлених. ШІ спробує вгадати, про що йдеться.
В аркадному режимі алгоритм прямо вказує на слова, до яких необхідно підібрати близькі за змістом підказки, а після відповіді ранжує решту.
Emoji Scavenger Hunt
Тут гравцям потрібно «полювати» на емоджі в реальному світі.
Сервіс пропонує користувачеві знайти навколо себе об’єкт із зображення за відведений час. Коли він наведе камеру пристрою на відповідний емоджі, система зарахує перемогу.
З кожним новим рівнем завдання ускладнюються, а час — збільшується.
The Infinite Drum Machine
Експеримент використовує машинне навчання для створення творів із тисяч повсякденних звуків.
Сервіс на мапі показує розміщення різних звуків відповідно до ступеня їх схожості. Якщо провести курсором по сформованій хмарі, то вони програються по черзі.
Користувач може розмістити мелодію на драм-машині із чотирма доріжками і створити музичний твір.
Розробники використали технологію t-SNE. Алгоритм аналізує кожний звук та розміщує його в багатовимірному просторі, співвідносячи з іншими зразками.
Scrying Pen
У цьому експерименті розробники навчили ШІ передбачати малюнки.
Система базується на нейронній мережі Sketch-RNN, яка використовує зображення з Quick, Draw!.
Алгоритм аналізує проведені користувачем лінії та передбачає наступний хід. «Найкращі» варіанти відображаються на екрані.
Touch Type
Експеримент, який дає змогу користувачу керувати текстом на екрані.
Інструмент використовує технологію відстеження тіла PoseNet та алгоритм Reynolds Flocking із YouTube-каналу з машинного навчання The Coding Train.
Користувач за допомогою рук може видозмінювати та «ламати» слова. Якщо відійти від камери, текст почне зникати.
Scribbling Speech
Гравець може зробити анімацію зі свого пояснення ШІ-системі.
Голосове введення, машинне навчання та рекурентні нейромережі для генерації зображень дозволяють комп’ютеру створювати складні уявні світи.
Може щось ще?
Не варто забувати про ігри, що не пов’язані з проєктом AI Experiments. Таких сервісів багато, і ForkLog UA виділив декілька таких.
AI Dungeon
Багатокористувацька текстова пригодницька гра, що використовує ШІ для створення контенту. У застосунку також є синглплеєр.
Сервіс пропонує геймеру визначити сеттинг для своєї пригоди на кшталт містики або апокаліпсису, а потім налаштувати інші параметри, що відносяться до неї.
На початку є чотири основні методи взаємодії: Do, Say, Story та See. Їх можна вибрати для кожного фрагмента тексту, обраного гравцем.
Система адаптується та реагує на більшість застосованих користувачем дій. Порожнє поле спонукає ШІ до створення подальшого контенту.
Також AI Dungeon дає гравцям змогу скасувати, повторити або відредагувати нещодавні події для покращення історії.
У вересні 2022 року розробники розширили сервіс ШІ-генератором зображень Stable Diffusion.
Wordalle
Створена учасниками спільноти Hugging Face гра просить користувачів вгадати запит, за яким алгоритм згенерував картинку.
Розробники об’єднали головоломку Wordle з ШІ-генератором зображень за текстом Craiyon (раніше відомий як DALL-E mini).
Гравцю необхідно підставляти літери у відповідне поле: якщо символ на правильному місці — воно стане зеленим, якщо позиція невірна — жовтим.
У користувача є сім спроб вгадати запит, згенерований алгоритмом. Слова можна пропускати.
Floom
Створена Google AR-гра пропонує користувачу відкрити портал в інший кінець планети. Сервіс працює лише в браузері Chrome на Android-пристроях.
Щоб запустити гру, необхідно навести камеру на землю і натиснути на «торнадо». Воно відкриє портал у протилежну частину планети.
Потім це місце можна переглянути в Google Earth.
Floom використовує бібліотеку WebXR, що дозволяє розробникам створювати браузерні AR та VR застосунки.
Emojify
Онлайн-гра, створена дослідниками Кембриджського університету для демонстрації можливостей технології розпізнавання емоцій.
Вона включає два режими. Перший сервіс використовує вебкамеру комп’ютера. Користувачу необхідно зобразити різні емоції, а алгоритм спробує їх вгадати.
У другому режимі гра демонструє обмеження подібних систем у сенсі «розуміння» контексту на зображеннях.
За словами розробників, мета експерименту — підвищити обізнаність суспільства щодо технології розпізнавання емоцій та сприяти широкому обговоренню її використання.
Ghost Phone
AR-гра в Snapchat про «кинутий телефон».
Геймеру необхідно за допомогою камери смартфона знайти та зловити AR-привидів, виконуючи різні дії. Він може використовувати підказки в текстових повідомленнях та інших програмах, щоб розблокувати додаткові функції.
За словами розробників, Ghost Phone створена за допомогою застосунку Lens Studio та ігрового вебрушія PlayCanvas. Система базується на технологіях Snap World Mesh та розпізнаванні простору для розміщення AR-об’єктів навколо користувача.
ШІ-генератори зображень
Також можна «погратися» із ШІ-генераторами зображень за текстом, які стали дуже популярними у 2022 році.
Користувачеві необхідно придумати будь-який запит природною мовою і алгоритм згенерує картинку відповідно до підказки.
Читайте біткоїн-новини ForkLog у нашому Telegram — новини криптовалют, курси та аналітика.