Дослідниця: Waymo інтегрує ШІ‑помічника Gemini в безпілотні роботаксі

Waymo, що належить Alphabet, тестує чат-бот Gemini від Google у своїх безпілотних роботаксі. Він супроводжуватиме пасажирів і відповідатиме на запитання, пише дослідниця Джейн Манчун Вонг.

«Вивчаючи код мобільного застосунку, я виявила системний промпт для ще не випущеної інтеграції Gemini», — написала Вонг у своєму блозі.

Знайдений документ Waymo Ride Assistant Meta-Prompt — це специфікація більш ніж із 1200 рядків, яка визначає характер поведінки ШІ‑помічника в автомобілі.

Функцію не увімкнено в публічних версіях, однак, за словами Вонг, вона «чітко дає зрозуміти, що це щось серйозніше за простий чат-бот».

Помічник здатен відповідати на запитання, керувати окремими функціями салону на кшталт клімат-контролю та заспокоювати пасажирів.

«Ми не можемо розкрити жодних подробиць. Наша команда постійно працює над покращенням функцій, щоб поїздки з Waymo були приємними, безпроблемними та корисними. Деякі з цих рішень можуть бути реалізовані в нашій системі, деякі — ні», — прокоментувала представниця Waymo Юлія Іліна.

Alphabet раніше вже інтегрувала Gemini у свій стек технологій. Waymo застосовувала «знання про світ» LLM для навчання автономних транспортних засобів навігації в складних і ризикованих сценаріях.

Вонг зазначила, що помічник має чітку ідентичність і мету: «дружній і корисний ШІ-компаньйон, завдання якого — покращити враження пасажира, надаючи корисну інформацію та допомогу безпечним, заспокійливим і ненав’язливим чином».

Серед функцій автомобіля, до яких Gemini наразі не має доступу, — регулювання гучності музики та сидінь, зміна маршруту, керування вікнами.

У промптах прописані відповіді щодо конкурентів на кшталт Tesla, умови для завершення бесіди. Бот має уникати спекуляцій про дії водія або події, що сталися під час поїздки.

Помічник може відповідати на загальні запитання на кшталт погоди, висоти Ейфелевої вежі чи часу закриття місцевого магазину. Йому заборонено виконувати дії, такі як замовлення їжі або бронювання.

Проблеми зі світлофорами

Waymo — один із лідерів бізнесу в сегменті безпілотних роботаксі. Компанія розвиває напрям з 2020 року, однак не обходиться без казусів.

Увечері 20 грудня 2025 року фірма призупинила роботу роботаксі в Сан-Франциско. Причиною стало масове відключення електроенергії, через яке безпілотні автомобілі застрягли на вулицях міста.

Користувачі публікували фото і відео дорожніх інцидентів: групи автомобілів з увімкненою «аварійкою» перекривали рух, створюючи перешкоди загальному потоку.

«Відключення електроенергії було масштабною подією, яка призвела до транспортного колапсу по всьому Сан-Франциско. Не працювали світлофори, спостерігалися перебої в русі громадського транспорту. Ми прагнемо адаптувати нашу технологію до потоку під час таких подій», — прокоментував представник Waymo.

У компанії заявили, що автопілот здатен проїжджати перехрестя навіть за вимкнених світлофорів. Втім масштаб суботнього збою призвів до тривалого простою роботаксі: автомобілям потрібно було значно більше часу на аналіз дорожньої обстановки.

Вдень 21 грудня Waymo відновила роботу сервісу. Проте через три дні після інциденту призупинила надання послуг, пославшись на оновлення «для реагування на майбутні відключення електроенергії».

«Ми завжди приділяли особливу увагу розробці Waymo Driver для реальних умов, зокрема на випадок збоїв в інфраструктурі», — йдеться в блозі.

Нагадаємо, у грудні Tesla запустила безпілотні таксі без водіїв, що контролюють процес, але поки без перевезення пасажирів.

Читайте ForkLog UA в соціальних мережах

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її та натисніть CTRL+ENTER

Матеріали за темою

Ми використовуємо файли cookie для покращення якості роботи.

Користуючись сайтом, ви погоджуєтесь з Політикою приватності.

OK