Генеративний ШІ зменшив трафік криптомедіа у Східній Європі


У другому кварталі 63% криптовалютних медіа у Східній Європі зафіксували падіння відвідуваності попри зростання ринку. Однією з причин стало поширення генеративного штучного інтелекту, йдеться у звіті Outset PR.
ШІ-платформи на кшталт ChatGPT, Perplexity чи Copilot почали впливати на поведінку аудиторії. Вони миттєво надають користувачам відповіді на запити, зменшуючи потребу переходити на сайти першоджерел.
У результаті пошуковий та реферальний трафік знижується. Дослідження Outset PR показало:
- 20,6% криптомедіа вже отримують частину відвідуваності з ШІ-платформ, але її частка становить лише 0,65% від загальної;
- у 41,8% традиційних ЗМІ (фінанси, технології) також зафіксовано переходи з ChatGPT та подібних сервісів;
- кожен п’ятий редактор відзначив, що короткі відповіді чат-ботів знижують клікабельність матеріалів у пошукових системах.
«Матеріали, на які посилається ChatGPT чи You.com, можуть отримати короткочасний сплеск трафіку на кілька годин. Але оптимізувати контент під це наразі неможливо», — зазначив один з редакторів зі Східної Європи, який узяв участь в анонімному опитуванні агентства.
Чат-боти частіше посилаються на великі медіа, як-от BBC чи Forbes, ніж на нішеві крипторесурси.
Водночас деякі видання вже почали адаптовувати контент для ШІ-пошуку, структуруючи його для кращої видимості у мовних моделях.
У підсумку трафік криптомедіа скоротився на 18% у другому кварталі: з 7,72 млн відвідувань у квітні до 6,3 млн у червні.
Нагадаємо, 7 серпня корпорація Google спростувала твердження про зниження кількості переходів на сайти медіа через активне використання чат-ботів на базі ШІ.