Microsoft зекономила $500 млн завдяки ШІ і скоротила 15 000 працівників


Штучний інтелект допоміг Microsoft заощадити понад $500 млн у 2024 році, здебільшого в кол-центрах. Про це заявив комерційний директор компанії Джадсон Альтхофф, повідомляє Bloomberg з посиланням на джерела.
За його словами, ШІ підвищує ефективність у сферах продажів, підтримки клієнтів і розробки ПЗ, а також позитивно впливає на задоволеність працівників і замовників. Раніше CEO компанії Сатья Наделла заявляв, що 20–30% усього коду Microsoft написані ШІ.
Технологію вже застосовують і для роботи з малими клієнтами. Ініціатива перебуває на ранній стадії, але вже приносить десятки мільйонів доларів доходу.
Ці новини з’явилися невдовзі після того, як Microsoft оголосила про третю хвилю звільнень у 2025 році — роботу втратили понад 9000 людей. Загальна кількість скорочених упродовж року сягнула 15 000 осіб.
«Ми продовжуємо впроваджувати організаційні зміни, необхідні для успіху компанії та команд в умовах динамічного ринку», — прокоментував представник Microsoft.
Продюсер Xbox Game Studios Метт Тернбулл опублікував у LinkedIn пост, у якому порадив звільненим звертатися за підтримкою до чат-ботів на кшталт ChatGPT і Copilot — згодом запис було видалено.
«Сьогодні справді непростий час. Якщо ви втратили роботу або готуєтеся до цього — ви не самі. Жоден ШІ не замінить ваш голос або досвід. Але в часи ментального вигорання такі інструменти допомагають зберегти ясність і рухатися далі», — йшлося у повідомленні Тернбулла.
Головний юрист Microsoft Бред Сміт наголосив, що автоматизація «не була основною причиною» масових скорочень останніх місяців.
Водночас Альтхофф запевнив колег, що завдяки ШІ продавці стали ефективнішими. Зокрема, використання Copilot допомогло генерувати більше лідів, швидше укладати угоди й збільшити дохід на 9%.
У першому кварталі 2025 року Microsoft зафіксувала рекордний прибуток у $26 млрд при $70 млрд виручки. У січні компанія заявила про намір інвестувати $80 млрд у розвиток штучного інтелекту у 2025 фінансовому році.
Нагадаємо, у червні генеральний директор Salesforce Марк Беніофф заявив, що ШІ уже взяв на себе 30–50% внутрішніх завдань.