OpenAI і Perplexity кинули виклик Google на ринку браузерів
ШІ-стартапи намагаються відібрати частину користувачів в Google, запускаючи власні браузери з вбудованими агентами та штучним інтелектом, що скорочує потребу в класичному пошуку.
Браузери від Perplexity і OpenAI
Perplexity представила веббраузер Comet із вбудованим ШІ-пошуком. Він узагальнює результати запитів і супроводжується асистентом Comet Assistant, який автоматизує типові задачі — від обробки пошти до перемикання вкладок.
Comet is here.
— Perplexity (@perplexity_ai) July 9, 2025
A web browser built for today’s internet.pic.twitter.com/cFPeghl2YM
Асистент доступний на будь-якій сторінці через бокову панель — він «бачить» екран і здатен реагувати на запити в контексті. Доступ до продукту наразі мають передплатники плану Max за $200 та обмежена група користувачів зі списку очікування.
Тим часом Reuters повідомили про плани OpenAI представити власний ШІ-браузер найближчими тижнями. Очікується, що його інтерфейс буде схожий на ChatGPT, а багато дій відбуватимуться без відкриття сайтів — безпосередньо в середовищі чату.
За даними агентства, однією з ключових функцій може стати ШІ-агент Operator — персональний помічник від OpenAI.
Битва за пошук
У травні віцепрезидент Apple Едді Кью розповів, що кількість пошукових запитів у Safari вперше знизилася — користувачі дедалі частіше звертаються до чатботів. Apple розглядає оновлення Safari з фокусом на інтеграцію ШІ-пошуку.
ШІ-компанії запускають власні браузери, аби напряму працювати з користувачем і мінімізувати залежність від Chrome — головного каналу доступу до інтернету.
Google уже реагує: додано ШІ-функції у Chrome, а в пошуковику з’явився AI Mode — новий режим, що дозволяє ставити складні запити і отримувати комплексні відповіді просто в результатах пошуку.
У квітні OpenAI вдосконалила пошуковик ChatGPT Search для зручнішого онлайн-шопінгу.
Інші гравці теж не пасуть задніх: компанія The Browser Company анонсувала ШІ-браузер Dia, а Opera в травні представила Neon — агентноорієнтований браузер з можливістю купувати, заповнювати форми й навіть програмувати замість користувача.
Нагадаємо, за даними дослідження Similarweb, користувачі дедалі частіше звертаються до ШІ-ботів замість пошуковиків, через що новинні сайти втрачають трафік.