OpenAI запустила магазин застосунків у ChatGPT
Компанія OpenAI запустила магазин застосунків для ChatGPT. Розробники можуть випускати власні продукти всередині чатбота, надіславши заявку.
Перші схвалені рішення стануть доступні у 2026 році. Найбільш затребувані інструменти згодом можуть отримати пріоритет у видачі або рекомендації від ШІ.
У каталозі застосунків користувачі можуть ознайомитися з доступними варіантами. Він знаходиться у меню «Інструменти» або на сайті chatgpt.com/apps.
Розробники можуть розміщувати прямі посилання на зовнішніх платформах, щоб перенаправляти користувачів одразу на сторінку застосунку в каталозі.
Після підключення застосунки активуються під час діалогу за допомогою @. Компанія експериментує з їх відображенням без згадок — на основі контексту розмови, патернів використання сторонніх рішень і вподобань користувачів.
Для створення таких інтеграцій OpenAI представила Apps SDK. Цей інструментарій дозволяє вбудовувати контекст і активні дії безпосередньо в інтерфейс ChatGPT.
«Найпотужніші застосунки мають чітку спрямованість, є інтуїтивно зрозумілими в чаті та надають зрозумілу цінність — або завершуючи реальні робочі процеси, що починаються з обговорення, або створюючи нові, повністю орієнтовані на ШІ можливості всередині ChatGPT», — йдеться в блозі стартапу.
На ранньому етапі розробникам дозволять перенаправляти користувачів на зовнішні ресурси для оплати фізичних товарів. Вивчаються додаткові варіанти монетизації.
«З часом ми хочемо, щоб застосунки в ChatGPT сприймалися як природне продовження діалогу — допомагаючи людям переходити від ідей до дій і формуючи стійку екосистему для розробників», — зазначили в OpenAI.
У жовтні компанія представила можливість створення застосунків всередині ChatGPT. Завдяки цьому користувачі отримали змогу напряму взаємодіяти з сервісами Booking․com, Expedia, Spotify, Figma, Coursera, Zillow, Canva та іншими.
У грудні в чатботі з’явилися інструменти Adobe: Photoshop, Acrobat і Express. Користувачі можуть створювати дизайн, а також редагувати зображення та PDF-файли напряму в інтерфейсі чатбота.
«Червоний код» — не новинка
Конкуренція з боку Google та інших ШІ-компаній змусила Альтмана оголосити «червоний код».
Виявилося, таке рішення ухвалювали не вперше. Керівництво стартапу вже вимагало від співробітників відкласти другорядні завдання і повністю зосередитися на головній цілі.
«Ми вчиняємо так, коли хочемо сфокусувати зусилля на одній конкретній темі», — сказав директор з досліджень OpenAI Марк Чен.
Останній «червоний код» оголошено на тлі зростання популярності рішень від Google та Anthropic. Gemini стає дедалі більш затребуваним ШІ-сервісом і вже наближається до ChatGPT за популярністю.
У листопаді Google представила флагманську модель Gemini 3, яка «вважається найкращою у світі». Згодом компанія випустила нову версію інструмента для генерації зображень — Nano Banana Pro.
Відтоді OpenAI здійснила кілька релізів у відповідь на рішення американської корпорації — GPT-5.2 і нову версію генератора зображень ChatGPT Images — GPT Image 1.5.
Нагадаємо, у грудні Google випустила мовну модель Gemini 3 Flash і зробила її стандартною в застосунку Gemini та ШІ-режимі в пошуковику.