ШІ-компанію Ілона Маска звинуватили у порушенні прав на торговельну марку


Ethereum-проєкт XAI подав позов проти xAI Ілона Маска зі звинуваченнями в порушенні прав на торговельну марку та недобросовісній конкуренції.
Ex Populus took legal action today to protect the Xai brand. With increased confusion around Elon Musk’s AI company (@xai), it’s a big responsibility to safeguard the brand that the community trusts. You can read more details at https://t.co/ce8Aw9hNCZ
— XAI 🎮⛓️ (@XAI_GAMES) August 22, 2025
Як зазначається у матеріалах, поданих до Федерального окружного суду Північної Каліфорнії, діяльність стартапу Маска призвела до плутанини серед користувачів і завдала шкоди бренду XAI.
Материнська компанія ігрового протоколу Ex Populus наголосила, що використовує торговельну марку «XAI» із червня 2023 року — під такою назвою функціонує протокол і токен. Водночас Маск представив свій xAI у липні того ж року. На підтвердження до позову додані скриншоти з соцмереж і сайтів.
«Велика аудиторія та вплив відповідачів на ринку призвели до масового непорозуміння, створивши враження, ніби Маск і його компанія мають відношення до позивача та бренду XAI», — йдеться в документах.
Плутанина посилилася у 2024 році, коли xAI оголосила про плани відкрити власну ігрову студію. У позові також згадується приклад з форуму Binance, де користувачеві довелося пояснювати різницю між двома проєктами.
За словами представників Ex Populus, збитки не обмежуються втратою ділової репутації. Компанія зазнала «серйозного негативного ставлення з боку користувачів» через суперечливий імідж Маска та скандали навколо xAI.
Юридична команда бізнесмена, за твердженням позивачів, намагалася чинити тиск, погрожуючи домогтися скасування реєстрації торговельної марки у США.
Американське патентне відомство вже призупинило кілька заявок на реєстрацію від xAI. Натомість Ex Populus домагається анулювання претензій компанії Маска, відшкодування збитків та заборони на використання спірної назви.
Нагадаємо, у серпні стало відомо, що чат-бот Grok від xAI опублікував у Google та інших пошукових сервісах сотні тисяч діалогів із користувачами.