Співзасновники ШІ-стартапу Fireflies видавали себе за нейромережу
Стартап Fireflies․ai замість обіцяного ШІ-бота для нотаток використовував двох реальних людей. Вони підключалися до дзвінків, слухали, робили записи від руки й надсилали їх за 10 хвилин, розповів співзасновник компанії Сем Удотонг у LinkedIn.
Тепер компанію оцінюють у $1 млрд, підкреслив він.
Технічний директор стартапу розповів історію шести невдалих спроб і «місяців виживання на піці».
Початкова ідея компанії полягала у створенні «криптосервісу доставки їжі». ШІ для ведення нотаток став «останньою надією».
«Ми сказали нашим клієнтам, що є “штучний інтелект, який приєднається до зустрічі”. Насправді це були лише я і мій співзасновник, які підключалися, сиділи там мовчки й робили нотатки від руки», — розповів Удотонг.
Після понад 100 конференцій співзасновники Fireflies «накопичили достатньо грошей для оренди крихітної вітальні в Сан-Франциско за $750 на місяць». Тоді, у 2017 році, вони вирішили зупинитися й автоматизувати процеси.
Деякі користувачі висловили скепсис щодо цього вчинку.
«Присутність на чиїйсь зустрічі без запрошення є порушенням конфіденційності. Клієнти хотіли, щоб був присутній бот, а не стороння людина. Таким чином ви підриваєте довіру і можете зазнати юридичних наслідків. Інша проблема полягає в тому, що тепер люди відчуватимуть недовіру і сумніватимуться в безпеці та конфіденційності своїх зустрічей», — зазначив один із коментаторів.
У квітні 2025 року сталася схожа ситуація. Засновника й екс-CEO ШІ-застосунку для автоматизації покупок Nate Альберта Саніґера, який обіцяв «універсальний» досвід оформлення замовлень, звинуватили в обмані інвесторів.
Він розповідав про нібито наявні ШІ-інновації та потай наймав персонал, щоб створити ілюзію технологічної автоматизації.
Нагадаємо, на думку CEO Nvidia Дженсена Хуанга, штучний інтелект досяг «спіралі успіху», що зумовлює безперервне зростання галузі.