В Alibaba представили ШІ-окуляри за $537


Китайська корпорація Alibaba почала продажі перших «розумних» окулярів із штучним інтелектом власної розробки — Qwen.
Модель Quark S1 оснащена напівпрозорими дисплеями, що виводять контекстну інформацію поверх реального зображення. Пристрій також отримав камери, мікрофони та змінні батареї, розраховані на 24 години роботи.
Окуляри підтримують синхронний переклад, нотатки під час зустрічей і взаємодію з чат-ботом. Наприклад, користувач може сфотографувати товар, а пристрій покаже його ціну на Taobao.

Вартість ґаджета становить $537. Також доступна спрощена версія Quark G1 без дисплеїв micro-OLED. Обидві моделі працюють на платформі Snapdragon AR1 від Qualcomm — чип спроєктований спеціально для окулярів доповненої реальності та задач ШІ.
S1 продається на Tmall від Alibaba, JD.com, Douyin від ByteDance і більш ніж у 600 магазинах у 82 містах Китаю. Міжнародні версії з’являться наступного року. Деякі з них можна буде придбати на платформах на кшталт AliExpress.
Ставка Alibaba на ШІ
Випуск нового продукту став ще одним кроком у розвитку стратегічного фокуса Alibaba на технологіях штучного інтелекту. У листопаді компанія провела ребрендинг мобільного застосунку Tongyi, перейменувавши його на Qwen і зробивши схожим на ChatGPT.
Оновлений застосунок за кілька днів залучив понад 10 млн користувачів.
CEO Alibaba Едді Ву повідомив, що юзери демонструють «виняткову лояльність» до нової версії продукту.
Техногігант також інтегрував пакет Qwen у браузер Quark, розширюючи його охоплення завдяки лінійці однойменних носимих пристроїв.
Генератор зображень і інвестиції
27 листопада Alibaba випустила Z-Image — відкриту модель для генерації «фотореалістичних» зображень «на рівні» Flux 2.
1/ 10 We are pleased to introduce Z-Image, an efficient 6-billion-parameter foundation model for image generation. Through systematic optimization, it proves that top-tier performance is achievable without relying on enormous model sizes, delivering strong results in… pic.twitter.com/OhUDL3PfSH
— Tongyi Lab (@Ali_TongyiLab) November 27, 2025
«Завдяки систематичній оптимізації вона доводить, що найвища продуктивність досяжна без використання моделей величезних розмірів. Нейромережа забезпечує високі результати у фотореалістичній генерації та двомовному рендерінгу тексту, співставні з провідними комерційними моделями», — йдеться в анонсі компанії.
Z-Image має 6 млрд параметрів і здатна «безперебійно» працювати на графічних картах з обсягом відеопам’яті на рівні 16 ГБ.
Z-IMAGE TURBO is a *serious* competitor to FLUX.2
A hyper-realistic, close-up portrait of a age 40 rugged warrior mixed heritage norwegian bearded axe warrior wearing a ragged cloak and cobbled armor, standing by a dragon . Natural Light. Shot on a Leica M6 with Kodak Portra… pic.twitter.com/2KvjmKRNkz
— Brent Lynch (@BrentLynch) November 26, 2025
«Це робить передові технології генерації зображень доступними для широкої аудиторії», — підкреслили у фірмі.
Нейромережа здатна відтворювати визначні місця та міські пейзажі за текстовим описом, повідомили розробники.
Модель підтримує рендерінг тексту англійською та китайською.
Гігант електронної комерції планує зберегти лідерство серед китайських технологічних фірм за обсягами інвестицій у штучний інтелект. Підрозділ, відповідальний за ШІ та хмарні сервіси, четвертий квартал поспіль показує двозначне зростання виручки.
Alibaba Cloud повідомила про зростання показника на 34% у річному вимірі до $5,6 млрд.
Темпи зростання доходів ШІ-підрозділу співставні з результатами американських конкурентів — Microsoft Azure і Google Cloud. Їхні показники зросли на 40% і 33,5% відповідно.
Бум ШІ-окулярів у Китаї
У Китаї за останній рік помітно зріс інтерес до смарт-окулярів, особливо з функціями штучного інтелекту. Багато з них розроблені стартапами на кшталт Even Realities, які прагнуть переосмислити традиційні пристрої.
З січня по вересень 2025 року продано 1,6 млн таких ґаджетів, третина з яких припала на Xiaomi. Якщо враховувати окуляри зі вбудованими дисплеями, цифра перевищить 2 млн одиниць.
«Вхід Alibaba на цей ринок привнесе нову динаміку в конкурентне середовище китайського ринку розумних окулярів», — прокоментувала директорка з досліджень IDC Софі Пан.
Нагадаємо, у вересні CEO Meta Марк Цукерберг представив Meta Ray-Ban Display — перші смарт-окуляри зі вбудованим дисплеєм. Ними можна керувати жестами рук через браслет.