Великі компанії зазнали $4,4 млрд збитків через впровадження ШІ


Майже всі великі компанії, що впровадили ШІ, спочатку зазнали фінансових втрат. Найчастіше це відбувалося через порушення вимог комплаєнсу, помилкові результати, упередженість або збої. Про це повідомляє Reuters із посиланням на дослідження EY (Ernst & Young).
Менш поширеними були повідомлення про шкоду репутації або юридичні проблеми. EY провела анонімне опитування серед 975 керівників, які відповідають за ШІ в компаніях із річним оборотом понад $1 млрд у різних країнах світу в липні та серпні 2025 року.
Загальні втрати оцінювалися у $4,4 млрд, а показники, такі як зростання доходів, економія витрат та задоволеність працівників, відставали від очікувань. Попри це, опитані компанії залишаються оптимістичними щодо того, що впровадження ШІ в довгостроковій перспективі принесе значні вигоди, зазначили в EY.
«ШІ однозначно підвищує ефективність та продуктивність, люди роблять більше і швидше. Але цінність затримується, бо отримані переваги реінвестуються у виконання більшої кількості роботи, а не обов’язково у скорочення витрат або збільшення доходів у короткостроковій перспективі», — повідомив глобальний директор з інновацій EY Джо Депа у коментарі Reuters.
Опитування EY зосереджувалося на так званому «Відповідальному ШІ» — наборі показників, що оцінюють, як компанії впровадили внутрішні політики управління ШІ, наскільки чітко комунікували правила використання та контролювали їх дотримання. Компанії з більш розвиненими політиками демонстрували кращі результати за показниками продажів, економії витрат і задоволеності працівників.
Нагадаємо, Банк Англії попередив про ризик «різкої ринкової корекції» через переоцінку компаній зі сфери штучного інтелекту та загрозу незалежності ФРС.