Strategy не знайшла коштів на придбання BTC
З 29 вересня по 5 жовтня Strategy не купувала біткоїн через неможливість залучити капітал шляхом продажу акцій. Компанія повідомила про це в звітності 8-K, поданій до SEC.
Під управлінням фірми Майкла Сейлора залишаються 640 031 BTC на суму близько $79,4 млрд, придбаних за середньою ціною $73 983 за монету. З серпня 2020 року Strategy накопичила понад 3% від загальної пропозиції біткоїна.
Генеральний директор компанії заздалегідь натякнув на паузу у закупівлях. 4 жовтня він опублікував твіти, у яких написав:
«Цього тижня жодних “оранжевих точок” не буде — лише нагадування про прибуток у $9 млрд, заради якого ми продовжуємо HODL».
Зупинка збіглася з досягненням біткоїном нового історичного максимуму понад $125 000. Зазвичай Strategy не зупинялася на піках — фірма відома купівлею цифрового золота навіть на рекордних рівнях. Один з учасників криптоспільноти жартома зауважив:
«Ви зрозуміли, що купувати на хаях — не найрозумніший крок? Тепер чекаєте просідання?»
За підсумками третього кварталу компанія зафіксувала нереалізований прибуток у розмірі $3,89 млрд. Податкові зобов’язання склали $1,12 млрд.
BitMine продовжує скуповувати ETH
Минулого тижня під керівництвом Тома Лі компанія Fundstrat BitMine Immersion Technologies придбала 179 251 ETH на $820 млн за поточним курсом. Активи під управлінням компанії перевищили 2,83 млн ETH — понад 2% від загальної пропозиції Ethereum.
Представники BitMine повідомили, що загальний обсяг криптоактивів та грошових коштів на рахунку компанії досяг $13,4 млрд. Також вона тримає 192 BTC (~$24 млн).
Компанія почала накопичувати другу за капіталізацією криптовалюту наприкінці червня. Мета — акумулювати та застейкати 5% емісії Ethereum.
Що не так зі стратегією Тома Лі?
Співзасновник фонду Mechanism Capital Ендрю Кан розкритикував інвестиційну концепцію Лі, назвавши її «фінансово неграмотною».
Одна з тез Лі передбачає, що активність зі стейблкоїнами і RWA збільшить обсяг транзакцій та доходи мережі Ethereum.
«За п’ять років вартість токенізованих активів і обсяги транзакцій зі “стейблкоїнами” зросли у 100–1000 разів. Проте Том фундаментально не розуміє, як працює накопичення вартості, і хоче змусити вас повірити, що комісії будуть зростати пропорційно, але насправді вони залишаються майже на рівні 2020 року», — зазначив Кан.
За його словами, це відбувається через постійні оновлення блокчейну та міграцію активності на Solana, Arbitrum та інші платформи.
Експерт також спростував порівняння Ethereum з «цифровою нафтою».
«Нафта — це товар. Реальні ціни на нафту з урахуванням інфляції торгуються в одному діапазоні вже понад століття з періодичними сплесками, які потім повертаються до середніх значень. Я погоджуюся з Томом, що ETH можна розглядати як товар, але це не бичачий аргумент», — написав він.
Особливу увагу Кан приділив тезі про інституційний попит. Жоден великий банк поки не оголошував про плани додавати ETH на свої баланси, підкреслив засновник Mechanism Capital.
Технічний аналіз також показує багаторічний бічний рух курсу Ethereum з недавнім відскоком від верхньої межі діапазону $1000–4800. За словами експерта, поточна капіталізація криптовалюти «підтримується здебільшого макроліквідністю».
Генеральний директор JAN3 Самсон Моу погодився з висновками Кана. Він вважає, що ціна ETH залежить від роздрібних інвесторів із Південної Кореї, відомих як «серхак-гемі». Вони спрямували близько $6 млрд у криптоказначейські компанії, орієнтовані на Ethereum.
The only thing keeping ETH at these levels is the Korean retail investor, specifically the seohak gaemie (서학개미). There’s around $6 billion dollars (dollars, not KRW) of Korean retail capital propping up the Ethereum treasury companies.
ETH influencers have been flying to… https://t.co/ezc2cGtQhx
— Samson Mow (@Excellion) 5 жовтня 2025
«Ethereum-інфлюенсери буквально літають до Південної Кореї, щоб просувати монету серед місцевих інвесторів. Вони не дивляться на графік ETH/BTC і думають, що купують аналог Strategy. Добре це не закінчиться», — заявив Моу.
Наразі Ethereum торгується вище $4600.

Нагадаємо, глава Bit Digital Се Табар розповів про стратегії виживання DAT-компаній на ведмежому ринку.